Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

  1. Úvodní ustanovení

 

  • Tyto obchodní podmínky (ve smyslu § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v aktuálním znění, dále jen „Občanský zákoník“ a “Obchodní podmínky“) platí pro nákup v internetovém obchodě “MTZ shop“ prostřednictvím webového rozhraní umístěného na internetové adrese mtzshop.cz (dále rovněž jen „Webové rozhraní“) provozovaném obchodní společností MTZ logistika s.r.o., se sídlem U Borku 523, Bradlec, PSČ: 293 06, IČ: 221 47 381 (DIČ: CZ22147381), zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 411605 (dále jen „Prodávající“). Číslo účtu Prodávajícího je 8868737003/5500. Obchodní podmínky jsou součástí uzavřené kupní smlouvy a upravují vztahy mezi MTZ logistika s.r.o. (www.mtzshop.cz) jakožto Prodávajícím na jedné straně a Kupujícím na straně druhé.

 

  • Obchodní podmínky vymezují a upřesňují základní práva a povinnosti Prodávajícího, Kupujícího a Uživatele (jak jsou tito dále vymezeni v čl. 2 těchto Obchodních podmínek). Kupující odesláním objednávky a dále též potvrzením ve Webovém rozhraní současně stvrzuje, že akceptuje tyto Obchodní podmínky, a že se s nimi seznámil.

 

  • Ustanovení odchylná od Obchodních podmínek je možné sjednat v písemné Kupní smlouvě. Odchylná ujednání v Kupní smlouvě mají přednost před ustanovením Obchodních podmínek.

 

  • Ustanovení Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy. Kupní smlouva a Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, ledaže se Kupující a Prodávající výslovně dopředu dohodnou na jiném jazyce. Tyto Obchodní podmínky jsou zobrazeny ve Webovém rozhraní a v průběhu objednání Zboží je tak umožněna jejich archivace, reprodukce, uchování a opakované zobrazení Kupujícím, což Kupující bere na vědomí.

 

  • Veškeré smluvní vztahy se řídí Obchodními podmínkami a vztahy jimi neupravené Občanským zákoníkem, a je-li smluvní stranou spotřebitel, též zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

 

  • V případech, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit Zboží od Prodávajícího, jedná při objednávání Zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání nebo je právnickou osobou, neuplatní se na ni ochrana spotřebitele dle těchto Obchodních podmínek, zejména se neuplatní příslušná ustanovení článku 5 – Odstoupení od kupní smlouvy.

 

 

 

 

 

  1. Vymezení pojmů

 

  • Kupujícím je fyzická nebo právnická osoba, která má v úmyslu koupit prostřednictvím Webového rozhraní Zboží. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje Kupující, který není spotřebitelem a Kupující, který spotřebitelem je.

 

  • Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

 

  • Uživatelem je každá fyzická nebo právnické osoba, která navštíví Webové rozhraní. Kupující je také Uživatelem.

 

  • Zbožím prodávaným prostřednictvím Webového rozhraní jsou etikety, visačky, TTR pásky, fixační kolečka a další zboží blíže specifikované a zobrazované na Webovém rozhraní.

 

  1. Objednávka a uzavření Kupní smlouvy

 

  • V případě, že to Webové rozhraní umožňuje, Kupující provádí objednávání Zboží (dále jen „Objednávku“):
  • bez registrace ve Webovém rozhraní, tj. přímo prostřednictvím Webového rozhraní (vyplněním objednávkového formuláře či jinak) nebo
  • prostřednictvím e-mailové komunikace s Prodávajícím zasláním Objednávky na Kontaktní email Prodávajícího

 

  • Objednávka bez registrace (Objednávka učiněná jinak než z Uživatelského účtu) musí obsahovat přesný název objednaného Zboží (případně číselné označení Zboží), počet kusů Zboží a osobní údaje Kupujícího (jméno a příjmení, adresu pro doručování, telefonní číslo, e-mailovou adresu).

 

  • Pokud to Webové rozhraní umožňuje, může Kupující na základě jím provedené registrace ve Webovém rozhraní přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednání Zboží (dále jen „Uživatelský účet“). Prodávající nenese odpovědnost za případné využití Uživatelského účtu třetími osobami, ať oprávněné či neoprávněné.

 

  • Prodávající si vyhrazuje právo zrušit Uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj Uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z příslušné Kupní smlouvy (včetně těchto Obchodních podmínek).

 

  • Webové rozhraní obsahuje seznam Zboží a informace o něm, a to včetně uvedení cen jednotlivého Zboží. Ceny Zboží jsou uvedeny včetně veškerých daní (včetně DPH), cel a dalších poplatků. Uvedené ceny Zboží však nezahrnují ceny a náklady za související služby, tj. balení, dopravu nebo dodání Zboží Kupujícímu, ochranu zásilky, apod. Informace o nákladech spojených s balením a dopravou nebo dodáním Zboží obsahuje Webové rozhraní a Kupující má možnost se s nimi seznámit před podáním závazné Objednávky. Tyto ceny platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky (ledaže je ve Webovém rozhraní uvedeno výslovně jinak).

 

  • Ceny prezentovaného Zboží a ceny za balení, dopravu a dodání či ochranu zásilky zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve Webovém rozhraní. Případné slevy z ceny Zboží poskytnuté Prodávajícím Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, ledaže Prodávající uvede výslovně jinak.

 

  • Možnost Prodávajícího uzavřít Kupní smlouvu za individuálně s Kupujícím písemně sjednaných podmínek je zachována.

 

  • Prezentace Zboží umístěná ve Webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o nabídku ze strany Prodávajícího (resp. o jeho návrh na uzavření smlouvy; ustanovení § 1732 odst. 2 Občanského zákoníku se nepoužije). Prodávající není povinen uzavřít Kupní smlouvu ohledně takto prezentovaného Zboží. Nabídka označená jako „akční“ či „sleva“ nebo obsahující tyto výrazy platí do vyprodání zásob nebo do doby skončení takové nabídky uvedené ve Webovém rozhraní nebo do odvolání nabídky nebo do další aktualizace nabídky.

 

  • Pro Objednání Zboží vyplní Kupující objednávkový formulář (nebo uvede příslušné informace při telefonické nebo emailové komunikaci) ve Webovém rozhraní, který obsahuje zejména informace o Zboží, způsobu platby, souvisejících službách, způsobu a ceně dopravy a identifikační údaje Kupujícího.¨

 

  • Před a při zadávání dat do Objednávky, Objednávku odešle Kupující Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v Objednávce jsou Prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení Objednávky toto obdržení Kupujícímu potvrdí elektronickou poštou (dále jen „Potvrzení o obdržení objednávky“), a to na adresu elektronické pošty Kupujícího uvedenou v Objednávce nebo v jeho Uživatelském účtu (v případě rozporů má přednost adresa v Objednávce; dále jen „Elektronická adresa Kupujícího“), přičemž platí, že pokud není uvedeno v potvrzení jinak, Potvrzení o obdržení objednávky není samo o sobě přijetím (akceptací) Objednávky ve smyslu těchto Obchodních podmínek, tedy není uzavřením Kupní smlouvy.

 

  • Závazný smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká (tj. Kupní smlouva je uzavřena) až úhradou celé kupní ceny Zboží nebo převzetím objednaného Zboží Kupujícím, dle toho, co nastane dříve. Pro vyloučení pochybností tak Prodávající Kupujícímu potvrzuje, že do tohoto okamžiku může kdykoli svou Objednávku odvolat bez jakékoli sankce, a to tak, že bude kontaktovat Prodávajícího na jeho e-mailovou adresu či telefonní číslo a sdělí mu, že má zájem o odvolání Objednávky. Prodávající dále Kupujícímu potvrzuje, že v případě, že si zvolí doručení Zboží na dobírku (a k uzavření Kupní smlouvy tak dojde až okamžikem převzetí Zboží), Prodávající i přes dosud neexistující závazný smluvní závazek garantuje Kupujícímu, že z jeho strany dojde k doručení Zboží dle těchto Obchodních podmínek.

 

  • Kupní smlouvou se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu Zboží uvedené v Objednávce a Kupující se zavazuje toto Zboží od Prodávajícího či jím zvoleného přepravce převzít a zaplatit Prodávajícímu kupní cenu Zboží včetně souvisejících služeb uvedenou v Objednávce, ledaže Kupující písemně odvolá svou Objednávku před tím, než dojde k uzavření Kupní smlouvy.

 

  1. Platební a dodací podmínky

 

  • Společně s kupní cenou Zboží je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také náklady spojené s balením, dodáním a volitelně též ochranou zásilky resp. Zboží, jejichž výše je uvedená ve Webovém rozhraní a bude uvedená v Objednávce a v Přijetí objednávky. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i tyto náklady spojené s dodáním Zboží (dále jen „Kupní cena“).

 

  • Kupující má možnost zaplatit Kupní cenu za Zboží Prodávajícímu mimo dalších způsobů uvedených ve Webovém rozhraní i některým z níže uvedených způsobů:

 

  • v hotovosti při osobním odběru Zboží
  • bezhotovostně platbou předem na bankovní účet Prodávajícího, jehož číslo bude Kupujícímu upřesněno v procesu zpracování Objednávky (dále jen „Účet Prodávajícího“)
  • Případné další platby Kupujícího v souvislosti s výše uvedenými způsoby úhrady Kupní ceny jsou uvedeny ve Webovém rozhraní, v Objednávce a budou uvedeny v Přijetí objednávky.

 

  • Způsob platby uvede Kupující v Objednávce (kde budou uvedeny i případně další platby v souvislosti se zvoleným způsobem platby). Platba zboží je možná v českých korunách (Kč).

 

  • Prodávající obdrží platbu vybranou od Kupujícího přepravcem na svém bankovním účtu, tj. ve lhůtě 2 až 10 dnů ode dne, kdy zaplatí přepravci.

 

  • Prodávající nepožaduje zpravidla zálohu na Kupní cenu Zboží nebo obdobnou platbu. V odůvodněných případech (především u Objednávek s celkovou cenou nad 5.000,- Kč) tak ale může učinit. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé Kupní ceny Zboží před jeho odesláním nebo předáním Kupujícímu (§ 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije).

 

  • V případě bezhotovostní platby je Kupní cena splatná do sedmi pracovních dnů ode dne odeslání Objednávky, jinak Objednávka zaniká, nedohodne-li se Kupující s Prodávajícím jinak.

 

  • V případě bezhotovostní platby je Kupující povinen uhradit Kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky odpovídající Kupní ceně na účet Prodávajícího.

 

  • Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě Kupní smlouvy Kupujícímu daňový doklad – fakturu.Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu po uhrazení Kupní ceny Zboží a zašle jej v elektronické podobě na Elektronickou adresu Kupujícího do 15 dnů od převzetí Zboží.

 

  • Zboží, které je skladem, Prodávající v případě platby na dobírku či hotovostní úhradě Kupní ceny při osobním odběru Zboží expeduje zpravidla do 10 pracovních dnů od přijetí Objednávky. Při platbě převodem na účet Prodávající Zboží skladem rovněž expeduje zpravidla v uvedeném časovém období, avšak teprve po identifikaci připsání Kupní ceny objednaného Zboží na svůj účet. Částečné dodání objednaného Zboží je přípustné za předpokladu, že nebyl dohodnutý opak.

 

  • Zboží, které není skladem, Prodávající expeduje, jakmile je to možné. O přesném datu je Kupující předem informován. V případě, že Zboží z objektivních příčin (Zboží se již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat do ČR, výrazně se zvýšila jeho cena nebo náklady na dodání) není možné za původních podmínek dodat, nebo se plnění stane objektivně nemožným, nebo pokud nemá Kupující vyrovnány veškeré své závazky vůči Prodávajícímu splatné ke dni vystavení Objednávky, má Prodávající právo odstoupit od Kupní smlouvy nebo od přijetí Objednávky.

 

  • Způsoby dodání Zboží jsou uvedeny ve Webovém rozhraní. Konkrétní způsob dodání Zboží bude zvolen Kupujícím v Objednávce a potvrzen Prodávajícím v Přijetí objednávky.

 

  • Náklady na dodání Zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí Zboží včetně ceny případných souvisejících služeb jsou uvedeny ve Webovém rozhraní, budou uvedeny v Objednávce Kupujícího a v Přijetí objednávky ze strany Prodávajícího. V případě, že je u Zboží ve Webovém rozhraní uvedeno „poštovné zdarma“ či „doprava zdarma“ nebo jiné obdobné akce, je třeba pro využití této nabídky vždy splnit všechny podmínky, které jsou uvedeny v informačním okénku (jež se zobrazí najetím kurzorem či myší na barevně zvýrazněné „i“) vedle této nabídky. Obvykle, avšak nikoliv vždy, se jedná o kombinaci platby předem na účet Prodávajícího a přepravě objednaného Zboží Českou poštou.

 

  • V případě, že Kupující Zboží nepřevezme ani neodstoupí od Kupní smlouvy v souladu s těmito Obchodními podmínkami, bude-li Kupní smlouva uzavřena před tím, než měl Kupující převzít Zboží, má Prodávající nárok na náhradu nákladů spojených s dodáním Zboží a jeho uskladněním, jakož i dalších nákladů, které Prodávajícímu z důvodu nepřevzetí zboží Kupujícím vzniknou, a dále má právo od Kupní smlouvy odstoupit sám.

 

  • V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutno Zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s takovým doručováním.

 

  • Dodáním Zboží podle těchto Obchodních podmínek se rozumí okamžik doručení Zboží Kupujícímu v souladu s Kupní smlouvou či Objednávkou (pokud má být Kupní smlouva uzavřena až právě okamžikem dodání Zboží). Bezdůvodné odmítnutí převzít Zboží Kupujícím se nepovažuje za nesplnění povinnosti dodat Zboží ze strany Prodávajícího ani za odstoupení od již uzavřené Kupní smlouvy ze strany Kupujícího. Při převzetí Zboží je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a případné závady neprodleně oznámit přepravci a Prodávajícímu. Odmítnutí převzít zásilku z důvodu poškozeného obalu se nepovažuje za bezdůvodné odmítnutí Zboží. Podpisem dodacího listu Kupující potvrzuje, že zásilka Zboží splňovala veškeré náležitosti a bere na vědomí, že reklamace zboží z důvodu porušení obalu zásilky již není možná.

 

  • Kupující nabývá vlastnické právo ke Zboží zaplacením celé Kupní ceny za Zboží (včetně nákladů na balení a dodání a souvisejících služeb), nikoli však dříve, než Zboží převezme. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu Zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí Zboží, nebo okamžikem, kdy měl Kupující povinnost Zboží převzít, ale v rozporu s Kupní smlouvou tak neučinil (tj. zpravidla, když je Zboží pro něj připraveno k převzetí).

 

 

  1. Odstoupení od Kupní smlouvy

 

  • Nejedná-li se o případ, kdy nelze od Kupní smlouvy odstoupit, má Kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku právo od Kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů od převzetí Zboží.

 

  • V případě odstoupení od Kupní smlouvy dle odst. 5.2 těchto Obchodních podmínek se Kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být Prodávajícímu vráceno do 14 dnů od odstoupení od Kupní smlouvy na Kontaktní adresu Prodávajícího.

 

 

  • Kupující bere na vědomí, že pokud Zboží vrácené Kupujícím bude nekompletní, poškozeno, opotřebeno, znečištěno či částečně spotřebováno, vzniká Prodávajícímu vůči Kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je Prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku Kupujícího na vrácení Kupní ceny a nákladů na dodání Zboží.

 

  • Kupující spolu s vráceným Zbožím přiloží kopii dodacího listu a faktury, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi Zboží, a dále písemné sdělení o odstoupení od Kupní smlouvy. Sdělení rovněž musí obsahovat kontaktní adresu, telefon a elektronickou adresu Kupujícího.

 

  • Ve lhůtě deseti dnů od vrácení Zboží Kupujícím dle odst. 5.3 Obchodních podmínek je Prodávající oprávněn provést přezkoumání vráceného Zboží, zejména za účelem zjištění, zda-li vrácené Zboží není poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno.

 

  • Prodávající vrátí Kupujícímu Kupní cenu (včetně nákladů na dodání), kterou od něho na základě Kupní smlouvy přijal. Prodávající peníze vrátí do 14 dnů od doručení odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je od Kupujícího přijal. Prodávající může vrátit Kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem, ale jen tehdy, pokud s tím Kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.

 

  • Při zasílání je Kupující povinen Zboží zabalit do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Za Zboží poškozené či zničené při přepravě v důsledku použití nevhodného obalu nelze vrátit Kupní cenu a náklady na dodání Zboží.

 

  • Náklady spojené s navrácením Zboží Prodávajícímu v případě odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím hradí Kupující, a to i pokud nemůže být Zboží navráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Prodávající je oprávněn započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s navrácením Zboží na Kupní cenu a náklady na dodání Zboží, které mají být Kupujícímu vráceny.

 

  1. Odpovědnost za vady

 

  • Práva Kupujícího z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 Občanského zákoníku).

 

  • Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující Zboží převzal:

 

  • má Zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, má Zboží takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy jimi prováděné
  • je Zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

 

  • Ustanovení uvedená v předcházejícím odstavci Obchodních podmínek se nepoužijí u Zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo při převzetí Kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy Zboží.

 

  • Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující u Prodávajícího na Kontaktní adrese Prodávajícího. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje doručení projevu vůle reklamovat a vytknutí vady Kupujícím u Prodávajícího, včetně uvedení požadavku na způsob vyřízení reklamace. Prodávající je povinen Kupujícímu vydat potvrzení o tom, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje, stejně jako potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání nebo písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

 

 

  1. Reklamační řád

 

  • Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad Zboží v souladu s ustanoveními Občanského zákoníku a zákona č. 634/1995 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

 

  • U veškerého Zboží prodávaného Prodávajícím Kupujícímu, který je Spotřebitelem, odpovídá Prodávající Kupujícímu za to, že Zboží při převzetí nemá vady, a že se vady u spotřebního zboží nevyskytnou v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží Kupujícím.

 

  • V případě, že se v průběhu doby dle předcházejícího odstavce vyskytne vada Zboží, pro kterou nemůže být zakoupený výrobek používán zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, má Kupující právo na jeho bezplatnou opravu. U odstranitelné vady na dosud nepoužitém výrobku má Kupující právo místo odstranění vady požadovat výměnu vadného výrobku za bezvadný. U odstranitelné vady má Kupující dále právo na přiměřenou slevu z Kupní ceny. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby Zboží mohlo být řádně užíváno jako Zboží bez vady, má Kupující právo na výměnu Zboží, na přiměřenou slevu z Kupní ceny anebo má právo od Kupní smlouvy odstoupit. Práva z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující o vadě před převzetím věci věděl, nebo pokud vadu sám způsobil. Kupující nemá právo od Kupní smlouvy odstoupit, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, vyjma případů stanovených zákonem. Neodstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu z Kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.

 

  • Kupující je povinen uplatnit reklamaci u Prodávajícího (nebo osoby určené k opravě) bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Doručené reklamace jsou vyřizovány bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou jinak.

 

  • Nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na Zboží, u kterého byla reklamace uplatněna po uplynutí stanovené zákonné doby, a dále na opotřebení zboží způsobené jeho užíváním. Nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na vady způsobené nesprávným užíváním, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou nebo nesprávným skladováním. U použitého Zboží Prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení; u věcí prodávaných za nižší cenu Prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána; místo práva na výměnu má Kupující v případech dle této věty právo na přiměřenou slevu.

 

  • Reklamaci lze uplatnit následujícím způsobem:

 

  • Emailem: info@mtzlogistika.cz (dále jen „Kontaktní email Prodávajícího“)
  • Písemně: MTZ logistika s.r.o., se sídlem U Borku 523, Bradlec, PSČ: 293 06 (dále jen: „Kontaktní adresa Prodávajícího“)

 

  • Je-li vada na zboží, které Kupující u Prodávajícího reklamuje, odstranitelná, může se Kupující domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět řádně užívat, může Kupující buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z ceny.

 

  • Kupujícímu náleží úhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění.

 

  • Prodávající neodpovídá za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a Zboží, které budou zapříčiněné neodborným zacházením, či zneužitím Zboží, popřípadě nedbalostí.

 

  • Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu Zboží oprávněně, neběží lhůta pro vytknutí vady po dobu, po kterou Kupující nemůže vadné Zboží užívat.

 

  • V případě, že mezi Kupujícím a Prodávajícím dojde ke vzniku spotřebitelského sporu z Kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 796/44 11000 Praha 1 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz Kupující může rovněž využít platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na webové adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

 

 

 

 

  1. Ochrana osobních údajů

 

  • Svou informační povinnost vůči Kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů Kupujícího pro účely návštěvy Webového rozhraní a plnění z Kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu přístupného mimo jiné na Webovém rozhraní.

 

  • Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies 1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se Zbožím, službami nebo podnikem Prodávajícího na elektronickou adresu Kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Prodávajícím na elektronickou adresu Kupujícího. Svou informační povinnost vůči Kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů Kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu přístupného mimo jiné na Webovém rozhraní.

 

  • Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na Webovém rozhraní možné provést a závazky Prodávajícího z Kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač Kupujícího, může Kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

 

  1. Závěrečná ustanovení

 

  • Pokud vztah související s užitím Webového rozhraní nebo právní vztah založený Kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva Spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů jiných států, která poskytují Spotřebiteli vyšší míru ochrany.

 

  • V otázkách neupravených Kupní smlouvou (včetně Objednávky a jejího potvrzení v rámci Přijetí objednávky) a Obchodními podmínkami (či případně komunikací mezi stranami) se právní vztah řídí podmínkami uvedenými ve Webovém rozhraní. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření Kupní smlouvy jsou patrné z Webového rozhraní.

 

  • Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do Webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.

 

  • Obsah Webového rozhraní Prodávajícího, všechny na něm umístěné materiály (texty, fotografie, obrázky, loga a další) a obsah souvisejících tištěných médií (propagační letáky, inzerce atd.), včetně programového vybavení Webového rozhraní a těchto Obchodních podmínek, je chráněn autorským právem Prodávajícího a mohou být chráněny dalšími právy dalších osob. Obsah nesmí být Kupujícím a Uživatelem měněn, kopírován, rozmnožován, šířen ani použit žádnou třetí stranou k jakémukoli účelu bez předchozího písemného souhlasu Prodávajícího. Zejména je zakázáno úplatně nebo bezplatně zpřístupňovat fotografie a texty umístěné na Webovém rozhraní. Při nerespektování tohoto zákazu bude Prodávající postupovat v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů. Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými obchodními známkami příslušných vlastníků.

 

  • Je-li některé ustanovení Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné nebo nepoužitelné (a to i například z důvodů jejich rozporu s právem na ochranu spotřebitele), nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či Obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

 

  • Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností (ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku).

 

  • Webové rozhraní používá službu Google Analytics, poskytovanou společností Google, Inc. (dále jen "Google"). Služba Google Analytics používá souborů "cookies", které jsou textovými soubory ukládanými do počítače Kupujícího a Uživatelů Webového rozhraní umožňující analýzu způsobu užívání Webového rozhraní Kupujícím a Uživateli. Informace vygenerované souborem cookie o užívání stránky (včetně IP adresy) budou společností Google přeneseny a uloženy na serverech ve Spojených státech. Google bude užívat těchto informací pro účely vyhodnocování užívání Webového rozhraní a vytváření zpráv o jeho aktivitě, určených pro Prodávajícího a provozovatele Webového rozhraní a pro užívání internetu vůbec. Google může také poskytnout tyto informace třetím osobám, bude-li to požadováno zákonem nebo budou-li takovéto třetí osoby zpracovávat tyto informace pro Google. Google nebude spojovat IP adresu Kupujícího a Uživatelů s jakýmikoli jinými daty, která má k dispozici. Kupující a Uživatelé Webového rozhraní mohou odmítnout používání souborů cookies volbou v příslušném nastavení v internetovém prohlížeči, avšak v tomto případně není vyloučeno, že nebude možné plně využívat veškeré funkce Webového rozhraní. Používáním Webového rozhraní souhlasí Kupující a Uživatelé se zpracováváním údajů o nich společností Google, a to způsobem a k účelu shora uvedeným.

 

  • Znění Obchodních podmínek může Prodávající kdykoliv samostatně měnit či doplňovat. Práva a povinnosti stran se řídí vždy tím zněním Obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly.

 

 

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 31.3.2025.